Fundusze Europejskie.
Do naszej redakcji docierają głosy, że mieszkańcy cieszą się z powstania ścieżki pieszo-rowerowej od dworca kolejowego w Krotoszynie wzdłuż ulic: Dworcowej i Konstytucji 3 Maja, a później od ulic: Raszkowskiej przy cmentarzu i Mahle do Kobierna. Jednak niektórym nie podoba się to, że jezdnia została zwężona.
Zapytaliśmy w Starostwie Powiatowym jak wygląda ta kwestia.
- Jezdnia nie jest zwężona. Ona jest nawet poszerzona o 10 centymetrów o warstwę betonu. Ludziom się wydaje, że ona jest zwężona, bo można powiedzieć, że „nie ma gdzie uciec”. Jak będą jeździć normalnie, a nie szybko, „wariować” to w zupełności wystarczy. Natomiast myślę, że o wiele ważniejsi są piesi i rowerzyści, dlatego zależało mi przy tym dużym projekcie by powstała ta ścieżka. Droga nie jest węższa, ale faktycznie, jeden mógł dojechać do krawędzi z jednej strony, drugi do krawędzi z drugiej strony - poinformował nas wicestarosta powiatu krotoszyńskiego Paweł Radojewski.
Otwarcie było wynikiem zakończenia projektu pn. „Wymiana taboru MZK w Krotoszynie na autobusy niskoemisyjne, budowa ciągów pieszo-rowerowych oraz inne inwestycje w obszarze transportu miejskiego” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, Działanie 3.3. Wspieranie strategii niskoemisyjnych w tym mobilność miejska, Poddziałanie 3.3.1. Inwestycje w obszarze transportu miejskiego - jako promocja transportu niezmotoryzowanego.
Oczywiście warto wspomnieć, że jeżeli chodzi o budowę ścieżek pieszo-rowerowych to budowa objęła odcinki powiatowe, czyli od dworca kolejowego w Krotoszynie wzdłuż ulic: Dworcowej i Konstytucji 3 Maja, a później od ulic: Raszkowskiej przy cmentarzu i Mahle do Kobierna. Brakujący fragment od ulic: Mickiewicza do Raszkowskiej należy do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad i według zapowiedzi ma powstać w 2018 roku.
Warto wspomnieć, że powiat w przyszłości planuje wybudować ścieżkę pieszo-rowerową Konarzew - do drogi krajowej nr 15, Baszków-Bestwin oraz Cha-chalnia-Zduny.
Trasa w Konarzewie jest ważna, ponieważ połączy ona wieś z krajówką, czyli skrzyżowaniem przy którym jest już ścieżka pieszo-rowerowa do Krotoszyna (wł. do centrum miasta). Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.
Idąc tym tropem ścieżka budowana przez PZD nie tylko połączy wieś szlakiem pieszo-rowerowym z Krotoszynem, ale również w przyszłości ze Zdunami. Z kolei trasa Bestwin-Baszków jest ważna, ponieważ osoby z Bestwina korzystają np. z kościoła czy biblioteki w Baszkowie, a odwrotnie, dzieci z Baszkowa uczę-szczają do przedszkola w Bestwi-nie. Ścieżka zatem znacznie poprawi bezpieczeństwo w tym właśnie miejscu.
Natomiast Chachalnia połączona jest ścieżką rowerową z Krotoszynem, a połączenie ze Zdunami będzie rozbudową tego ciągu. Warto podkreślić, że ta wieś ciągle się rozrasta pod względem liczby mieszkańców. Tym bardziej potrzebna jest przynajmniej optymalne połączenie pieszo-rowerowe.
Paweł Radojewski, wicestarosta powiatu krotoszyńskiego
- Jezdnia nie jest zwężona. Ona jest nawet poszerzona o 10 centymetrów o warstwę betonu. Ludziom się wydaje, że ona jest zwężona, bo można powiedzieć, że „nie ma gdzie uciec”. Jak będą jeździć normalnie, a nie szybko, „wariować” to w zupełności wystarczy. Natomiast myślę, że o wiele ważniejsi są piesi i rowerzyści, dlatego zależało mi przy tym dużym projekcie by powstała ta ścieżka. Droga nie jest węższa, ale faktycznie, jeden mógł dojechać do krawędzi z jednej strony, drugi do krawędzi z drugiej strony
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?