Dostosowanie budynku Szkoły Podstawowej w Kobiernie do ośmioklasowego systemu nauczania
- Celem remontu było, aby przystosować szkoły do ośmioklasowego systemu nauczania. Brakowało nam jednej klasy i zdobyliśmy tę klasę poprzez przeniesienie biblioteki do nowego pomieszczenia, które wcześniej było szatnią. Natomiast szatnia została przeniesiona do łącznika. Tam zostały postawione szafki i teraz uczniowie uzyskają kluczyk i będą mogli sobie swoje przybory szkolne czy rzeczy chować do indywidualnych szafek - powiedziała nam Justyna Bręk, dyrektor Szkoły Podstawowej im. bł. bp. Michała Kozala w Kobiernie.
Inwestycja za ponad 1,5 mln zł
Szkoła Podstawowa im. bł. bp. Michała Kozala została dostosowana do ośmioklasowego systemu nauczania. W ramach prac poszerzono i przebudowano łącznik obu części szkoły, przebudowano wejście główne, wydzielono komunikacyjne części przedszkolnej oraz nowe wyjście na zewnątrz, zmieniono pomieszczenia szatni na bibliotekę, przebudowano cztery sale lekcyjne oraz częściowo zmodernizowano i wymieniono oświetlenie. Koszt prac to ok. 1,53 mln zł.
Szkoła ze 150-letnią tradycją
Niedawno szkoła obchodziła 150-lecie istnienia, a patronem jest błogosławiony biskup Michał Kozal, męczennik zamordowany przez Niemców w Dachau, absolwent tej szkoły z 1905 r.
- Kiedy była sześcioklasowa szkoła podstawowa, to każda klasa miała swoje pomieszczenie. Było to na tej zasadzie, że każda klasa, jak wchodziła w czwartej klasie do danego pomieszczenia, tak to przez cały system, aż kończyła naszą szkołę. Zostawała w tej klasie. Także nie przemieszczali się między klasami. Natomiast kiedy się okazało, że będzie ośmioklasowy system, no to wtedy brakowało nam nam jednej klasy. Obecnie mamy 136 uczniów wraz z oddziałem przedszkolnym - dodała Justyna Bręk.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?