Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nieuczciwa firma zarabia na zadłużonych klientach - oferuje kredyty i naciąga na kosztowne rozmowy

JJ
Nieuczciwa firma zarabia na zadłużonych klientach - oferuje kredyty i naciąga na kosztowne rozmowy telefonicznie. Dzwoniąc pod numer z ogłoszenia płacą 7,69 zł za min.

Mieszkańcy Krotoszyna skarżą się na nieuczciwą firmę, oferującą kredyty.

– Jestem w ciężkiej sytuacji. Mam pełno kredytów i nie daję rady wiązać koniec z końcem. Znalazłem na przystanku ogłoszenie. Na ulotce napisali, że udzielają kredytów bez zaświadczeń i sprawdzania w BIK. Zadzwoniłem tam i usłyszałem że za rozmowę płacę 7 zł i 69 gr. Zaraz się rozłączyłem, ale mnie skasowało. Jestem wściekły, bo dla mnie każdy grosz się liczy. Chcę ostrzec innych, którzy są w takiej sytuacji jak ja – mówi nam mieszkaniec Krotoszyna.

Czytaj także: Krotoszyn - klienci Invest-Banku dostali cudze karty kredytowe z pinami

Na ulotce, którą nam pokazał były zrywki, czyli karteczki do oddzierania numeru telefonu. Informację o wysokości połączenia telefonicznego podano małymi literkami nad zrywkami, w takim miejscu, że po zerwaniu dwóch kartek, informacja z ogłoszenia w ogóle zniknie.

Z interwencją zwróciliśmy się do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta. – To sprawa skomplikowana. Jeśli koszt połączenia jest podany, nawet małymi literami to trudno coś udowodnić naciąganie klientów – mówi Artur Kosim z biura prasowego UOKiK. Zapowiedział jednak zajęcie się sprawą tej firmy. – Przeanalizujemy działalności tej firmy i sprawdzimy czy już wcześniej były na nią skargi – dodał.

Czytaj także: Oszustwo kredytowe - krotoszynianka wyłudziła grubą kasę z banku

Po kilku dniach odpowiedział, że wobec tej firmy "UOKiK do tej pory nie prowadził postępowania". - Nie mieliśmy do tej pory podobnych sygnałów - mówi. - Każdy kto podejrzewa, że dany przedsiębiorca stosuje tego rodzaju praktyki może złożyć zawiadomienie do UOKiK - dodał.

Rzecznik krotoszyńskiej policji Włodzimierz Szał powiedział nam, że z podobnymi skargami już wcześniej zwracali się na policję mieszkańcy naszego powiatu. – Zwrócił się do nas z interwencją jeden z przewodniczących rad osiedlowej. Sprawdzaliśmy taki telefon i okazało się, że już na początku rozmowy automat informuje jaki jest koszt połączenia. Ta informacja była powtarzana trzykrotnie i dopiero później kasowało – mówi Włodzimierz Szał.

Sprawdziliśmy – telefon z ulotki naszego czytelnika kasował już w trakcie podawania informacji o koszcie połączenia.

Krotoszyn.naszemiasto.pl na Facebooku. Zebraliśmy całe miasto w jednym miejscu - dołącz do naszej społeczności!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krotoszyn.naszemiasto.pl Nasze Miasto