Sycowska delegacja na Erasmus+ Job Shadowing
Włochy stały się celem pierwszej wizyty trzyosobowej grupy. W dniach 18-24 września nauczycielki z sycowskiej dwójki panie Monika Gorzadek, Paulina Ostrycharz i Amelia Hojczyk-Więcek wyruszyły na job shadowing do Instituto Compresivo S-F. Masci do miasta Francavilla al Mare na wschodnim wybrzeżu Włoch. W czasie pobytu nauczycielki każdego dnia uczestniczyły w zajęciach prowadzonych przez swoich mentorów: lekcji j. obcego, technologii informacyjnych, muzyki, zajęć technicznych, przyrody oraz matematyki. Pobyt we Włoszech to nie tylko poznanie włoskiej szkoły, ale także kultury. Nauczycielki przed wylotem do ojczystego kraju zwiedziły m.in. najważniejsze zabytki wiecznego miasta.
Kolejna grupa, tym razem czterech nauczycielek pojechała do Chorwacji. Wyjazd odbył się w dniach 26 - 30 września. Ugościła je tam Osnovna Škola Janka Leskovara w Pregradzie – w północnej części kraju. Podczas pięciodniowego pobytu panie Mirosława Kwieciasz, Renata Pinkosz, Renata Kapica i Jolanta Praca miały możliwość podnosić kompetencje językowe i obserwować lekcje swoich mentorów z języka angielskiego, języka chorwackiego, matematyki i historii. Był to również czas na poznanie historii Pregrady i przepięknych okolic.
Ostatnia mobilność „job shadowing” realizowana była w dniach 3-7 października przez grupę pięciu nauczycielek: Aldonę Dylewską, Karolinę Szpytmę-Bodurkę, Annę Skrobek, Bożenę Gaicką i Agnieszkę Rosiek. Obejmowała pięć dni wizyt w Berlinie w polsko–niemieckiej szkole podstawowej „Katharina -Heinroth Grundchule”.
Porównanie naszych doświadczeń zawodowych doświadczeniem mentorów z zagranicy, było niezwykle inspirujące- twierdzi jedna z uczestniczek wyjazdu do Chorwacji. - Przede wszystkim, oprócz podniesienia kompetencji językowych, miałyśmy okazję porównać dwa systemy edukacji, metody i formy pracy. Zauważyłyśmy, że niektóre problemy czy zjawiska wspólne są obu systemom edukacji, ale inne są niektóre rozwiązania systemowe. Nieocenione są też pozyskane kontakty z naszymi partnerami.
Powyższą opinię potwierdzają pozostałe uczestniczki projektu, twierdząc, że mobilność „job shadowing” to jedno z najlepszych doświadczeń w pracy zawodowej w szkole. Jak mówią nauczycielki, obserwując pracę innych nauczycieli, przedstawicielki sycowskiej placówki mogły podnosić swoje kompetencje, dokonać autorefleksji i zmian, wprowadzając nowe, zaobserwowane metody pracy z dziećmi.
źródło: SP2 w Sycowie
Archeologiczna Wiosna Biskupin (Żnin)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?