O tym, że potrzebne są rozwiązania sprzyjające upłynnieniu ruchu na trasie S8 w rejonie Żoliborza i Mostu Grota-Roweckiego nikogo chyba nie trzeba przekonywać. Czy w związku z trwającym wdrażaniem na S8 Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem, będzie możliwe poprawienie tej sytuacji? O to zapytał jeden z członków popularnego forum Skyscrapercity, jednocześnie wrzucając bardzo ciekawe odpowiedzi uzyskane od Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Przede wszystkim GDDKiA w ramach Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem stara się o wprowadzenie do polskiego prawa tzw. tzw. ramp metering. Jak to działa? Przedstawiamy na filmie poniżej.
W jakich miejscach taka innowacja na polskich drogach mogłaby się pojawić? Jak informuje GDDKiA na węzłach drogowych:
"Bemowo"
- na łącznicy prowadzącej ruch w kierunku Białegostoku od ul. Lazurowej,
"Powązkowska"
- na łącznicy prowadzącej ruch w kierunku Wrocławia od ul. Broniewskiego,
- na łącznicy prowadzącej ruch w kierunku Białegostoku od ul. Broniewskiego,
- na łącznicy prowadzącej ruch w kierunku Białegostoku od ul. Marymonckiej
"Marki"
- na jezdni zbierająco-rozprowadzającej umożliwiającej włączenie się w kierunku Wrocławia (w rejonie ul. Głębockiej).
Dodatkowo dozowanie ruchu przewidywane jest na autostradzie A2 na węźle "Grodzisk Mazowiecki" na łącznicy prowadzącej ruch w kierunku Warszawy. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad została też zapytana o możliwe wykorzystanie pasa awaryjnego na trasie S8. Miałby zostać po prostu zastosowany jako czwarty pas ruchu. Jednak zaprzeczono by trwały prace umożliwiające takie rozwiązanie. Zresztą w stałej organizacji ruchu, na dzisiaj, nie byłoby to możliwe. - Należy jednak mieć na uwadze, że po wdrożeniu projektu KSZR będzie on oceniany w kontekście jego efektywności i będą prowadzone dalsze działania rozwojowe, jeżeli tylko będzie to bezpieczne i możliwe do wprowadzenia - dodają przedstawiciele GDDKiA
Obciążenia S8 - co zrobić, żeby było lepiej?
trasa S8 w Warszawie jest najbardziej obciążoną drogą w Polsce. Zwłaszcza jej północny, warszawski, fragment jest często zakorkowany i obfituje w wypadki. Ruch dochodzi tam nawet do 150 tysięcy aut na dobę. Zresztą popełniono w trakcie budowy S8 w Warszawie dwa błędy. Trasa w jednym miejscu jest za wąska (pozostawienie wiaduktów pomiędzy Słowackiego i Mickiewicza). Problemem jest także most, który jest po prostu za mały na tyle aut. Gdy lata temu trasę projektowano to przewidywano budowę obok nowej przeprawy. Jedna obsługiwałaby ruch lokalny, a druga tranzytowy. Niestety wycofano się z tego pomysłu i płacimy za to problemami w tym rejonie trasy do dzisiaj. W kolejnych latach do zmian na S8 mogą przyczynić się rozbudowa Trasy Mostu Północnego, rozbudowa trasy S7 do Warszawy od północy, a w dalszej przyszłości budowa trasy NS czy trasy S17. Więcej o problemach z trasą S17 pisaliśmy tutaj
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?