Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rozdrażew: W SP stawiają na kreatywność uczniów!!!

Paweł Krawulski
Paweł Krawulski
W SP w Rozdrażewie uczą wrażliwości i odbioru sztuki, połączonej z kreatywnością

W tym celu ta placówka oświatowa uczestniczy w projekcie pt. ,,Wystawa szkolna. Formy podstawowe”.

Jak opowiadają organizatorzy, chodzi o zaznajomienie wychowanków ze sztuką, w tym tą nowoczesną.

-Okazuje się, że wystarczy „lekko jej dotknąć”, by porwała człowieka w swój bezkresny świat i otworzyła przestrzenie, których istnienia nie byliśmy świadomi-

informuje nauczycielka Anna Broda. Dlatego zespół realizujący projekt „Wystawa szkolna. Formy podstawowe” oraz inni uczniowie, którzy przyjmują zaproszenie i podejmują dialog z wytworami doświadczają tej wewnętrznej przemiany.

Pomagają w tym dzieła artystów współpracujących w tym projekcie z Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Listopad i początek grudnia to czas przygody z pracami Mikołaja Moskala i Goshki Macugi.

Ten pierwszy twórca przygotował glinianą maskę.

-Za sprawą dzieła „Bez tytułu” wywiązała się między nami długa rozmowa na temat kruchości, delikatności, wstydu, tremy. Dyskutowaliśmy o zakładaniu masek, sytuacjach, które nas do tego zmuszają i byciu sobą. Przyłożona do naszych twarzy gliniana maska zainspirowała do stworzenia plakatu „INNI TACY SAMI”, który powstał na podstawie naszych zdjęć. Młodzież postanowiła w tym plakacie zamknąć przekaz – jesteśmy różni, ale jednakowo piękni – nie zamykajmy się na siebie, otwórzmy oczy!-

tłumaczy Broda.

Natomiast pudełko kryjące w sobie pracę Goshki Macugi „Twoja własna propaganda, twoją poezją”, było sprawcą innych doznań. Okazało się, że najpierw spośród 50 słów zawartych na 50 pieczątkach wybrano te, które subiektywnym zdaniem uczniów, niosły ze sobą jakiś „ładunek emocjonalny”. Uszeregowano od tych najbardziej pozytywnych i zawieszono na szkolnym korytarzu, zapraszając innych do twórczej ingerencji. -

Bacznie obserwowaliśmy, co się dzieje z naszą pracą i zastanawialiśmy się, dlaczego np. CHAOS komuś kojarzy się lepiej niż POKÓJ, a ONI wyprzedza MY?

- informuje Broda.

Na drzwiach szkolnych pojawił się też czterowyrazowy wiersz, w dodatku w różnych wersjach, który powstał niby z przypadku, ale okazał się intrygującym społeczność szkolną hasłem, prowokującym do rozmów na temat klimatu, ochrony przyrody, roli człowieka w świecie, zagrożeń, które sami powodujemy…

Końcowym elementem było tworzenie poezji wizualnej i przy wykorzystaniu 50 pieczątek, stworzono wspaniałe prace niosące ze sobą głębokie przesłania.

Podczas ostatnich zajęć sięgnięto również po pracę Pawła Althamera „Siewcy”. Pomimo śnieżnej i niesprzyjającej siewom aury, wychowankowie nauczyli się interpretacji tego dzieła.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krotoszyn.naszemiasto.pl Nasze Miasto