Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Restauratorzy w Krotoszynie też powoli ruszają z działalnością [ZDJĘCIA]

Marcin Szyndrowski
Marcin Szyndrowski
Od poniedziałku 18 maja ponownie możemy wybrać się do restauracji, baru czy pizzerii. Większość lokali w Krotoszynie jest już gotowa na przyjęcie pierwszych klientów.

Wielu restauratorów rusza od na dobre od wtorku, 19 maja. Z pewnością wybierzemy się do nich z aparatem żeby uwiecznić tę chwilę, kiedy po prawie dwóch miesiącach ruszają z działalnością. Dziś w Krotoszynie już działa jednak wielu z nich. Z resztą działała już dużo wcześniej serwując ulubione dania i potrawy na tzw. dowóz. Na dobre rozkładają się ogródki miejskie na rynku, gdzie część restauratorów przenosi swoją sprzedaż. - Zobaczymy jak to będzie funkcjonować. Jesteśmy jednak optymistami. Żeby tylko pogoda dopisywała, a wszystko powinno być dobrze - mówi jedna ze sprzedawczyń.

Ci, którzy postawili na działalność w lokalu będzie musiała liczyć się jednak z obostrzeniami, które ministerstwo wprowadziło. Na co zwrócić szczególną uwagę?

Według założeń ministerstwa należy zwrócić szczególną uwagę na:
- Dyscyplinę utrzymania 2-metrowej odległości pomiędzy osobami stojącymi w kolejce, poprzez zastosowanie widocznych wskazówek (np. naklejki na podłodze lub stojące znaki);
- Obowiązkową dezynfekcję rąk przez klientów przy wejściu na teren lokalu;
- Udostępnienie dozowników z płynem do dezynfekcji rąk dla gości w obszarze sali jadalnej (przy punktach składania zamówień/kasowych) oraz przy wyjściu z toalet;
- Wyłączenie z użycia suszarek nadmuchowych, stosowanie w łazienkach papieru do wycierania rąk;
- Wyznaczenie na podłodze stref zapewniających zachowanie odpowiednich odległości między gośćmi (zachowanie odległości nie dotyczy rodzin lub osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym), uwzględniając ogródki zewnętrzne;
- Odległość między blatami stolików (od ich brzegów) powinna wynosić min. 2 m, zaś 1 m w przypadku oddzielenia stolików przegrodami o wysokości minimum 1 m (ponad blat stolika);
- Zasadę, że przy jednym stoliku może przebywać rodzina lub osoby pozostające we wspólnym gospodarstwie domowym. W innym przypadku przy stoliku powinny siedzieć pojedyncze osoby, chyba, że odległości między nimi wynoszą min 1,5 m i nie siedzą oni naprzeciw siebie. Wyjątkiem są stoliki, w których zamontowano przegrody, np. z pleksi, pomiędzy osobami;
- Przestrzeganie założenia, że w pomieszczeniu nie może przebywać więcej niż 1 osoba na 4m2;
- Wyraźne, trudno usuwalne oznaczenie wyłączonych stolików i opracowanie planu sali na czas epidemii;
- Ustalenie i kontrolę maksymalnej liczby gości w restauracji – na podstawie liczby dostępnych miejsc siedzących, przy uwzględnieniu zasad zawartych powyżej (nie licząc tych wyłączonych z użytkowania);
- Umieszczenie informacji o maksymalnej liczbie gości przy wejściu do lokalu;
- Wyznaczenie bezpiecznych stref na zewnątrz dla gości oczekujących na wejście. Doprowadzanie gości do konkretnego wolnego stolika;
- Noszenie osłon ust i nosa oraz rękawiczek w przypadku gości lokalu gastronomicznego zajmujących miejsca siedzące i w trakcie konsumpcji nie jest wymagane;
- Wymagana jest każdorazowa dezynfekcja stolika po zakończeniu obsługi gości lokalu gastronomicznego przy danym stoliku. Po zakończonej dezynfekcji stolik powinien zostać oznaczony napisem: „zdezynfekowano”;
- Należy dezynfekować powierzchnie wspólne, z którymi stykają się klienci (z wyłączeniem podłogi) minimum co 15 minut;
- Rekomenduje się zapewnienie, w miarę możliwości, stałego wietrzenia pomieszczeń restauracyjnych.

Zaleca się również wywieszenie w toalecie instrukcji dotyczących:
- mycia rąk;
- dezynfekcji rąk;
- zdejmowania i zakładania rękawiczek;
- zdejmowania i zakładania maseczki.

Wytyczne usługi na miejscu:
- przynoszenie zamówień na tacach,
- mycie i dezynfekowanie tac każdorazowo po użyciu.

Wytyczne usługi na wynos:
- wydawanie zamówień na ladzie, w torbach,
- bezkontaktowe wydawanie zamówień,
- zapewnienie bezpieczeństwa przy korzystaniu z ekranów do składania zamówień (tzw. kiosków) poprzez np. dozownik z płynem do dezynfekcji rąk bądź jednorazowe rękawiczki oraz regularne (kilka razy dziennie), przecieranie powierzchni ekranów).
- Usunięcie dodatków (np. cukier, jednorazowe sztućce, wazoniki, serwetniki) z obszaru sali jadalnej i wydawanie bezpośrednio do zamówienia przez obsługę.

#wspieramylokalnybiznes

POLECAMY RÓWNIEŻ:

Epidemia koronawirusa – raport minuta po minucie o najnowszych informacjach dotyczących wirusa w Polsce i na świecie

Koronawirus w Polsce i na świecie. W piątek 23 242 nowe zaka...

Galeria Krotoszyńska już oficjalnie otwarta. Część sklepów j...

Krotoszyńskie muzeum i galeria Refektarz już otwarte. Wpadli...

Drużyna LKS Ceramika Krotoszyn na początku lat 90-tych: sędzia Zenon Ratayczyk, trener Lech Pauliński, Piotr Nowakowski, Marek Patalas, Romuald Ratayczyk, Wiesław Wojtkowiak, Grzegorz Zieliński, Andrzej Piechocki, Dariusz Drewniak, Ryszard Smal, Adam Panek, Mariusz Kaczmarek, Tomasz Wudarski, Paweł Nowak i Wojciech Wala.

SPORT: LKS Ceramik Krotoszyn ma już 50 lat. Poznajcie bogatą...

Eksploracja dawnego zakładu Bakutil w Baszkowie. Zobaczcie n...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krotoszyn.naszemiasto.pl Nasze Miasto