PKP KROTOSZYN-WROCŁAW: Remontują przejazd kolejowy w Cieszkowie [ZDJĘCIA + FILM]

Wiesław Zdobylak
Prace przy wymianie starych drewnianych podkładów kolejowych trwała na przejeździe kolejowym w Cieszkowie kilka godzin. Ruch był w tym miejscu utrudniony i kierowany przez robotników
Prace przy wymianie starych drewnianych podkładów kolejowych trwała na przejeździe kolejowym w Cieszkowie kilka godzin. Ruch był w tym miejscu utrudniony i kierowany przez robotników Wiesław Zdobylak
W poniedziałek 21 stycznia ekipy remontowo-budowlane firmy Torpol realizującej zadanie modernizacji linii kolejowej nr 281 Krotoszyn–Wrocław pojawiły się na przejeździe kolejowym w ciągu drogi krajowej nr 15 w Cieszkowie. Robotnicy wymieniali stare drewniane podkłady kolejowe, które pozostały po ułożeniu nowych podkładów betonowych. Udało nam się zrobić kilkanaście zdjęć i nakręcić krótki film z tego wydarzenia!

Prace na przejeździe kolejowym w Cieszkowie, w ciągu drogi krajowej nr 15 Krotoszyn–Wrocław, prowadziła w poniedziałek 21 stycznia firma podwykonawcza głównego wykonawcy inwestycji, jakim jest poznańska firma Torpol, która za blisko 146 mln zł dokonuje na zlecenie PKP PLK i Samorządu Województwa Dolnośląskiego kompleksowej modernizacji linii kolejowej nr 281 na odcinku od granicy województwa wielkopolskiego w okolicy Zdun do Grabowna Wielkiego k. Oleśnicy.
Obecne prace polegają na wymianie na przyczółku przejazdu kolejowego w Cieszkowie starych drewnianych podkładów kolejowych, które pozostały po położeniu kilka miesięcy temu nowych betonowych podkładów. Widać to doskonale na zdjęciach, które Państwu prezentujemy. Wymiana dokonywana jest z wykorzystanie dwóch samobieżnych koparek zaopatrzonych w specjalne łyżki do wydobywania podkładów.

[">

](http://<script class=)

Zdemontowane podkłady układane są na poboczu torowiska, a następnie wywożone na place, gdzie są składowane. Takich miejsc jest kilka, np. obok stacji kolejowych w Zdunach i Cieszkowie.
Po zakończeniu wymiany podkładów torowisko zostanie uporządkowane poprzez nawiezienie kruszywa i jego ubicie. Nastąpi to za kilka dni.
Warto też wspomnieć, że już w ubiegłym tygodniu w przewodach sieci trakcyjnej zawieszonej nad torami popłynął prąd! Oznacza to, że sieć jest testowana i przygotowywana na przyjęcie pociągów pasażerskich i towarowych. Jak informują na swoich stronach internetowych Koleje Dolnośląskie odnotowuje się jednak opóźnienia na odcinku w okolicach Milicza, w związku z czym wprowadzono korektę w rozkładzie jazdy z 9 grudnia 2018 r. i przesunięto termin otwarcia linii z 11 lutego na 25 marca 2019 roku.
Na kilku prezentowanych zdjęciach widać inny pojazd specjalny na bazie koparki, z którego podnośnika robotnicy regulują przewody sieci trakcyjnej.
Przed nami ostatnie prace na przejeździe kolejowym w Cieszkowie. Teraz musi być tam przywrócona sygnalizacja świetlna i dźwiękowa, wrócić też muszą sterowane zdalnie szlabany. Zatem czekamy na rozwój wypadków!

+++

Wideo

Dodaj ogłoszenie