Mariola Koczorowska: Naszym wspólnym celem jest dbałość o naszą małą Ojczyznę [WYWIAD]

Łukasz Cichy
Łukasz Cichy
arch. Marioli Koczorowskiej
Mariola Koczorowska wygrała konkurs na naczelnika Wydziału Promocji i Współpracy Urzędu Miejskiego w Krotoszynie.

Mariola Koczorowska wygrała konkurs na naczelnika Wydziału Promocji i Współpracy Urzędu Miejskiego w Krotoszynie. Został on ogłoszony po nagłej śmierci dr. Jacka Kępy, który piastował to stanowisko przez ostatnie 21 lat. Mariola Koczorowska urodziła się 28 lutego 1979 r. i posiada wykształcenie wyższe magisterskie (Uniwersytet Wrocławski, Wydział Filologiczny, Filologia germańska). Po ukończeniu studiów podjęła pracę, jako nauczyciel języka niemieckiego i wychowawca w krotoszyńskim Gimnazjum nr 4. Przepracowała w tej szkole większość swojego życia zawodowego i właśnie tam zebrała najwięcej doświadczeń, które nie były tylko i wyłącznie skoncentrowane na nauczaniu języka obcego oraz wychowywania młodego pokolenia. Przez wiele lat była aktywnie zaangażowana w wymianę międzynarodową z College Andre Tiraqueau w Fontenay Le Comte, co pozwoliło nie tylko nawiązać nowe kontakty, ale także zmobilizowało do szeregu działań, niekoniecznie typowo związanych z nauczaniem. Zajmowała się również promowaniem wizerunku placówki a także współpracą z instytucjami i różnymi organizacjami, także pojęcie promocji nie jest jej obce. Po reformie oświaty przez 2 lata pracowała w Szkole Podstawowej nr 8, gdzie kontynuowała m.in. współpracę międzynarodową wraz z niezawodnym zespołem nauczycieli. Od 2 lat pracuje w Zespole Szkół Ponadpodstawowych nr 3, gdzie ma możliwość pracy ze wspaniałą, kreatywną młodzieżą, a także może się nadal realizować zawodowo. W czasie wolnym zajmuje się fotografią i czytaniem książek. Uwielbia spacery i jazdę na rowerze. Fascynują ją podróże, zarówno te bliższe, jak i dalekie. W latach 2008-2017 była członkiem zarządu (początkowo sekretarz, następnie skarbnik) Stowarzyszenia Przyjaciół Szkoły „G-4”, które działało przy Gimnazjum nr 4 z Oddziałami Dwujęzycznymi w Krotoszynie.

Zmarł dr Jacek Kępa, samorządowiec, wykładowca, germanista i...

Wygrała Pani konkurs na naczelnika Wydziału Promocji i Współpracy Urzędu Miejskiego w Krotoszynie. Poprzeczka została zawieszona wysoko przez poprzednika, czy zamierza Pani kontynuować dzieło poprzednika, czy iść w innym kierunku?
Zdaję sobie sprawę z tego, że mój poprzednik pozostawił wysoko zawieszoną poprzeczkę. Z pewnością będę kontynuować działania, które zostały zainicjowane i pielęgnowane przez dr. Jacka Kępę i które były pozytywnie odbierane przez mieszkańców. Nie planuję obierać całkiem nowego kierunku działań, jednak obecny chcę zmodernizować i wdrożyć wiele swoich pomysłów, którą mogą pozytywnie wpłynąć na wizerunek miasta i gminy.

Jakie będą zmiany w wydziale?
O wszelkich i ewentualnych zmianach mogę zadecydować po oficjalnym objęciu urzędu
i dogłębnym zapoznaniu się z funkcjonowaniem wydziału.

Patrząc na zmiany technologiczne, rozwój portali społecznościowych itd. zamierza Pani promować gminę dalej na stronie internetowej UM i profilu na fanpage, czy zamierza Pani użyć również innych platform?
Rozwój technologii komunikacyjnej wymaga tego, aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom odbiorców i starać się dotrzeć do nich poprzez różne źródła teleinformatyczne w możliwie jak najszybszym czasie i o jak największym zasięgu. Z pewnością należy dużą uwagę poświęcić właściwej promocji działań UM i instytucji jemu podlegających, zwłaszcza poprzez istniejącą i zmodernizowaną stronę internetową UM, ale także kładąc szczególny nacisk na szybki przepływ informacji, poprzez profil na Facebooku. Różnorodność narzędzi, jakimi dysponujemy w dzisiejszych czasach, pozwala na wybór platform najbardziej trafnych
i spełniających nasze oczekiwania.

Jak zamierza Pani promować gminę wewnątrz i na zewnątrz?
Mam wiele pomysłów na promowanie gminy zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, jednak moje propozycje, przed ostatecznym wdrożeniem do realizacji, chciałabym najpierw skonsultować z pracodawcą oraz współpracownikami.

Jak zamierza Pani usprawnić współpracę z lokalnymi i większymi mediami?
O wszelkich działaniach podejmowanych przez UM na terenie gminy media lokalne będą informowane na bieżąco. Liczę na owocną, obustronną współpracę. Jestem otwarta na wszelkie sugestie i propozycje wypływające od przedstawicieli mediów lokalnych. Wiadomo, że naszym wspólnym celem jest dbałość o naszą małą Ojczyznę, a także o dobro mieszkańców.

Czy Pani wizja promocji gminy obejmuje również scenariusz w czasie pandemii, czy już po?
Działania promocyjne odbywają się nieustannie, jednak muszą zostać odpowiednio zmodyfikowane ze względu na istniejącą sytuację epidemiologiczną, która wymaga elastycznego podejścia do tematu. Moja wizja promocji gminy jest wizją optymistyczną, jednak w miarę potrzeb będzie ona modyfikowana.

Dziękuję za rozmowę

Koronawirus groźny tylko w pomieszczeniach

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie