Krotoszyn. Skarbówka sprawdziła czy klienci są zadowoleni z jej usług

Adrian Femiak
Adrian Femiak
KAS
Udostępnij:
Badanie ankietowe prowadzono od kwietnia 2021r. W Wielkopolsce ankiety wypełniło ponad 10 tys. klientów urzędów skarbowych.

Badanie satysfakcji prowadzone w ramach programu „Klient w centrum uwagi KAS”, ma charakter ciągły i formę elektroniczną. Realizacja badania możliwa jest dzięki systemowi umawiania wizyt w urzędach skarbowych. Link do ankiety jest wysyłany na adres e-mail podany przez podatnika podczas umawiania wizyty. Ankieta jest anonimowa, dobrowolna i w pełni bezpieczna. Nie dotyczy informacji osobistych czy danych wrażliwych.

Pytania ankietowe badają nie tylko ogólne zadowolenie z wizyty, ale i emocje czy wysiłek, który klient włożył w załatwienie swojej sprawy. Ankietowani proszeni są również o ocenę czy pracownik urzędu był kompetentny, uprzejmy, pomocny, sprawny, komunikatywny i przyjazny.

Wyniki po pierwszym roku badawczym

Od kwietnia 2021 r. do marca 2022 r. KAS otrzymała ponad 108 tys. wypełnionych ankiet, z czego ponad 10 tys. stanowiły ankiety Wielkopolan. Większość ankietowanych odpowiada prawie natychmiast – tego samego dnia lub następnego. Na poziom satysfakcji klienta, najsilniejszy wpływ ma liczba wizyt w urzędzie konieczna do załatwienia sprawy. Klienci zwracają uwagę na obsługę bez zbędnej zwłoki, a załatwienie sprawy podczas jednej wizyty skłania klientów do rekomendowania pracownika, który ich obsługiwał.

Analiza ankiet potwierdza, że: satysfakcja, rekomendacja, brak wysiłku, pozytywne emocje oraz skuteczność pierwszego kontaktu – utrzymują się w woj. wielkopolskim na wysokim poziomie:

  • Poziom satysfakcji – 82%
  • Poziom rekomendacji – 83%
  • Poziom braku wysiłku – 74,5%
  • Poziom pozytywnych emocji – 88%
  • Skuteczność pierwszego kontaktu – 78%

- Wyniki badań w Wielkopolsce kształtują się na podobnym poziomie do wyników ogólnopolskich. Nieco lepiej od średniej krajowej klienci w naszym województwie ocenili skuteczność pierwszego kontaktu. Jest to dla nas ważny wskaźnik, bo zależy nam na tym, aby podatnicy mogli załatwić swoje sprawy podczas jednej wizyty. Jest to możliwe dzięki systemowi rezerwacji wizyt, który daje naszym pracownikom możliwość przygotowania się do spotkania z konkretnym, umówionym klientem – mówi Małgorzata Spychała-Szuszczyńska, rzecznik prasowy Izby Administracji Skarbowej w Poznaniu.

Średni poziom satysfakcji w skali całego kraju wyniósł 82%.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Razor

Razor E100S Power Core Czerwona

1 499,00 zł947,99 zł-37%
miejsce #2

Sencor

Sencor SCOOTER TWO 2021

2 548,75 zł1 999,00 zł-22%
miejsce #3

Xiaomi

Xiaomi Mi Electric Scooter 3 2022 Czarny

2 499,00 zł2 095,00 zł-16%
miejsce #4

Joyor

Joyor Y6-S Czarny Z Siedzeniem

3 750,00 zł3 320,00 zł-11%
miejsce #5

Motus

Motus Pro 10 2022

4 999,00 zł4 799,00 zł
miejsce #6

Motus

Motus Pro 10 Sport 2021

6 999,99 zł6 699,00 zł
Materiały promocyjne partnera

Spotkanie przywódców ws. elektrowni w Zaporożu

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie