Kilka miesięcy pracowali w Krotoszynie przedstawiciele wrocławskiej firmy Metamorphosis. Firma ta zajęła się opracowaniem strategii promocji dla Krotoszyna, najpierw jednak wykonała audyt, czyli analizę istniejącej sytuacji. Jednym z elementów były badania ankietowe przeprowadzone wśród mieszkańców. Ankieta dotyczyła podstawowych skojarzeń związanych z tożsamością i osobowością miasta. Badaniem objęto grupę 138 mieszkańców.
Analiza ankiet okazała się niezwykle ciekawą lekturą. W pytaniu dotyczącym pierwszych skojarzeń ze słowem Krotoszyn, najczęściej odpowiadano: dom rodzinny, monotonia, rynek, małe miasto, Julian Jokś, bezrobocie.
Sporo trudności sprawiło porównanie miasta do osoby. Specjaliści uznali, że świadczy to o niejednoznacznym wizerunku miasta. Ci, którzy zdecydowali się odpowiedzieć na to pytanie, głównie wymieniali negatywie postrzegane zawody, co świadczyć może o niekorzystnej ocenie wizerunku miasta. Najczęściej odpowiadano, że Krotoszyn jako człowiek byłby: bezrobotny, robotnikiem, kimś innym, gospodynią domową, rolnikiem, nauczycielem. Przy wskazywaniu płci, najczęściej był to mężczyzna.
Specjaliści z Wrocławia uważają, że przypisywanie Krotoszynowi bardziej męskich cech może świadczyć, iż miasto jest postrzegane jako silne, zdecydowane, konkretne (stereotypowo męskie cechy), rzadziej jest natomiast postrzegane jako piękne, ciepłe, kulturalne (stereotypowo bardziej żeńskie cechy). Przypisywanie męskich cech może nawiązywać do atutów miasta i silnych stron - większy atut w postaci rozwiniętej gospodarki i wysokiej jakości życia niż zabytki i kultura. Z laickiego punktu widzenia trudno powiedzieć o dobrze rozwiniętej gospodarce i wysokiej jakości życia, skoro według ankietowanych Krotoszyn to bezrobotny mężczyzna.
- Zaskakuje ilość negatywnych opinii o mieście i jego potencjale, tym bardziej w świetle faktów (wykazanych w innych częściach raportu) jednoznacznie wskazujących, iż miasto dokonało ogromnego wysiłku poprawy infrastruktury, praktycznie w każdej sferze życia - czytamy w sprawozdaniu firmy Metamorphosis.
Czekamy zatem na strategię, która ma być po to, by poprawił się wizerunek miasta w oczach mieszkańców.
Krotoszyn.naszemiasto.pl na Facebooku. Zebraliśmy całe miasto w jednym miejscu - dołącz do naszej społeczności!
Maturzyści zakończyli rok szkolny. Czekają na nich egzaminy maturalne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?