.D(yscyplina) to blok zajęć doskonalący kompetencje matematyczne wraz z grą w szachy. W ostatnich dwóch miesiącach młodsi beneficjenci projektu uczestniczyli w cyklu zajęć „Z(a)maluj sobie kod!” polegających na kodowaniu i rozkodowaniu obrazków za pomocą liczb. Takie „malowanie” liczbami doskonale wpływa na logiczne myślenie. Wszystkim podobała się gra logiczna „Mistrz logiki”, czyli odszyfrowanie kodu utworzonego z kulek w czterech kolorach. Nie zabrakło również gry „Dobble” rozwijającej refleks i spostrzegawczość.
Arcyciekawe okazały się zabawy z kartką papieru, które wprowadziły w świat anomalii matematycznych, „naukowych przewidywań”, a nawet stawiania niedorzecznych pytań, chociażby takich Czy kartka ma cztery, a może trzy strony? Wszystkich zachwyciła niezwykła wstęga Möbiusa – pasek papieru, który ma tylko jedną stronę. Dzieci zastanawiały się – Jak przejść przez pocztówkę? Po wielu próbach na to kontrowersyjne pytanie „udzieliły” poprawnej odpowiedzi. Poprzez określone nacięcia kartki papieru, stworzyły „zamkniętą obręcz”, przez którą swobodnie przeszły.
Popularyzatorzy bawili się w Sherlocka Holmesa. Kodowali i dekodowali wiadomości za pomocą szyfru hrabiego Sandorfa. Doskonaleniu umiejętności w szyfrowania i deszyfrowania służyła również gra „Mastermind”. Umiejętności logicznego myślenia i strategicznego działania wymagały gry: „Blokus”, „Tetris” i „Unikat”. A japońskie łamigłówki z serii „Plac tajemnic” pomagały ćwiczyć pamięć oraz poprawiać koncentrację.
Niektóre składanki papierowe – wydawały się wręcz niemożliwe! A jednak … tworzenie elipsy na wyciętym kole, czy zbudowanie kostki papierowej, która sama się rozkłada – nie stanowiły żadnego problemu.
META nie da ci zarobić bez pracy - nowe oszustwo
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?