Ronda będą dwa albo tylko jedno
Za najważniejsze starosta uznał wybudowanie ronda u zbiegu ulic Mickiewicza, Konstytucji 3 Maja i Floriańskiej (wspólny odcinek DK15 i DK36). Tylko w ten sposób zapewniony będzie płynny przejazd pojazdów w okolicy rozbudowanego szpitala powiatowego.
– Powiedziałem dyrektorowi Markowi Napierale wyraźnie, że w żadnym wypadku nie zgodzimy się na zainstalowanie w tym miejscu sygnalizacji świetlnej. Zastosowanie takiego rozwiązania będzie skutkować blokowaniem jezdni oraz uniemożliwi samochodom Państwowej Straży Pożarnej płynne włączenie się do ruchu, nawet z wykorzystaniem sygnalizacji świetlnej i dźwiękowej. Czy kolejne rondo powstanie obok targowiska przy ul. Kobylińskiej tego nie wiem, ale na pewno będziemy optować za takim rozwiązaniem – powiedział starosta Stanisław Szczotka, zauważając, że jeszcze w tym roku GDDKiA wyda na remonty w Krotoszynie 2-3 mln zł.
Sprawy nie przesądza również dyrektor Marek Napierała. Zapowiada, że czekają nas szeroko zakrojone konsultacje społeczne, bo inwestycji o takim zakresie i znaczeniu nie da się wprowadzić na siłę. – Rzeczywiście kwestia tego, czy w ogóle powstaną ronda i ile ich będzie to temat do dyskusji. Nie uzurpujemy sobie prawa do nieomylności, dlatego przeprowadzimy co najmniej dwie serie konsultacji z udziałem włodarzy miasta i powiatu, bo Krotoszyn jest zbyt dużym miastem, by cokolwiek komukolwiek narzucać siłą. Wiadomo na pewno, że dwa ronda powstaną w Smolicach w ciągu drogi krajowej nr 36 Krotoszyn–Rawicz. Zresztą niektóre drobne prace już są prowadzone w Krotoszynie. Przedstawione panu staroście Szczotce plany inwestycji w Krotoszynie to rodzaj pierwszej zajawki, bez nadmiernych szczegółów. Te poznamy po konsultacjach – przekonuje dyrektor poznańskiego oddziału GDDKiA.
O jakie zamierzenia chodzi? Starosta Stanisław Szczotka przedstawił szereg szczegółów, którymi podzielił się z radnymi powiatowymi na posiedzeniu komisji budżetowej. Jego wypowiedź zrobiła na zebranych duże wrażenie: – W pierwszej kolejności musimy dokończyć budowę ciągu pieszo-rowerowego na odcinku od ul. Konstytucji 3 Maja do ul. Roszkowskiej, gdzie ta ścieżka już istnieje. W roku następnym pójdą większe inwestycje, stricte drogowe. Najpierw robiony będzie odcinek od przejazdu kolejowego na ul. Koźmińskiej do ronda, z budową sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu z ulicami 23 Stycznia i Kilińskiego. Następnie zmieniana będzie na nową nawierzchnia jezdni od ronda przez ul. Witosa do ul. Ostrowskiej. Do 30 czerwca tego roku GDDKiA przejmie ul. Kobylińską od świateł do ul. Magazynowej . Wąskie gardło to będzie wiadukt kolejowy. Ładnie ci z Dyrekcji mówią, ale czy to będzie realizowane, to zobaczymy. Dyrekcja twierdzi, że jeśli to w trzy lata zrobią, to Krotoszyn będzie zrobiony oprócz obwodnicy.
+++
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?