W projekcie brały udział dzieci klasy IV SP im. bp. Michała Kozala. Pod okiem wychowawczyni Dominiki Stasik dowiadywali się wielu praktycznych rzeczy i przez to budowały fundament do prawidłowego rozwoju społecznego i emocjonalnego. Te umiejętności są bardzo przydatne w ciągu dalszego życia. Pokreślić jednak trzeba, iż projekt ten został w pełni zrealizowany nawet pomimo określonych ograniczeń, których w pandemicznym roku nie brakowało.
Cele ogólne projektu:
• Kształtowanie postaw społecznych u dzieci wobec inności.
• Rozbudzanie w dzieciach wiary w siebie oraz własne możliwości.
• Aktywizacja dzieci i młodzieży na zrozumienie inności u innych osób.
• Wychowanie do wartości takich jak tolerancja, akceptacja, wyrozumiałość, szacunek
i wrażliwość.
Dzięki przeprowadzonym zajęciom uczniowie dowiedzieli się co to są emocje, jak się nazywają, czym się charakteryzują i w jaki sposób można je wyrażać. Czwartoklasiści rozbudzali wiarę we własne możliwości. Rozwijali wyobraźnie, fantazję oraz kreatywność.
Jak wspominają nauczyciele, poszerzali przez to horyzonty. Kształtowali poczucie szacunku do siebie oraz innych osób. Ponadto dzięki udziałowi w projekcie dzieci zyskały świadomość jaki wpływ mają wypowiadane przez nie słowa. Odkrywały swoje mocne oraz słabsze strony, uczyły się pokonywać trudności, ale przede wszystkim wzrosło ich poczucie własnej wartości i samoświadomość.
Wszystkim rodzicom i wychowawcom zależy na tym, aby wychować dzieci na mądrych i szczęśliwych ludzi, samodzielnych i twórczych. Wprowadzenie dzieci w świat wartości moralnych, jest niezwykle ważne, gdyż są one fundamentem dalszego życia. Zrealizowany przez szkołę projekt obejmował pięć modułów realizowanych w ciągu roku szkolnego, obejmował rozmowę o uniwersalnych wartościach.
5 razy w ciągu roku nauczyciel skupiał się, na nauczaniu jednej wartości i miał do dyspozycji wiele sposobów na realizację zadania, np. czytanie bajek i opowiadań oraz omawianie z dziećmi konkretnych cech i zachowań: gry, odgrywanie scenek i ról, rozmowy itp. Dobór odpowiednich metod pracy miał na celu pobudzenie uczniów do zdobywania wiedzy i umiejętności. Ustalony został następujący terminarz omawianych wartości:
I MODUŁ- od 2.09.2020r.- do 11.10.2020r – „KREATYWNOŚĆ”- DZIEŃ KROPKI
II MODUŁ- od 02.11.2020r.- do 20.12.2020r. – „WYOBRAŹNIA” przy współpracy ze Szkoleniami z Wyobraźnią
III MODUŁ- od 11.01.2021r. – do 14.02.2021r.- „MOC SŁÓW” przy współpracy z Terapeutycznym ABC
IV MODUŁ- od 01.03.2021r. – do 19.04.2021r. – „RÓWNOŚĆ” DZIEŃ KOLOROWEJ SKARPETY
V MODUŁ- od 10.05.2021r. – do 13.06.2021r.- „OSWAJANIE STRACHU” przy współpracy z Bookarnik.pl
Po zakończeniu ostatniego modułu doszło do posumowania. Okazało się, że czas przeznaczony na to nie był stracony. Przez udział w zajęciach uczniowie zyskali wiele nowych umiejętności w tym zakresie.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?