Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Dlaczego nie będzie połączenia PKP z Wrocławiem?

Marcin Szyndrowski
Krotoszyński Kurier Kolejowy
Dokładnie 10 grudnia 2016 roku odjedzie ostatni pociąg w relacji Wrocław – Krotoszyn. Połączenie to kursowało w edycji rozkładu jazdy 2015/2016 w piątki o godzinie 18:30 i w soboty oraz niedziele o godzinie 16:13 z Krotoszyna do Wrocławia.

Jak informuje portal internetowy www.linia281.gdzieswpolsce.pl jedyny pociąg, który kursował codziennie z Wrocławia do Poznania czyli właśnie wspomniana Barycz została „przycięta” do kursowania w piątki i niedziele. Stała pora kursowania, terminy studenckie i pełna relacja z Wrocławia do Poznania gwarantowały dobrą frekwencję aż do rozkładu 2015/2016, kiedy to zmieniono terminy kursowania na 5-7, przy czym w piątki pociąg kursował w nieco innych godzinach niż w soboty i niedziele. Frekwencja na w piątki i niedziele kształtowała się na poziomie 60-70 osób, natomiast w soboty 30 osób do Krotoszyna (nie licząc oczywiście Milicza).Tymczasem Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego likwidując połączenie do Krotoszyna tłumaczy się: niską frekwencją.

Tymczasem planowana jest do uruchomienia Kolejowa Komunikacja Autobusowa. W przypadku pociągów Wrocław – Krotoszyn UMWD do czasu modernizacji linii, która nastąpi w połowie 2017 roku powinno uruchamiać 1 parę pociągów Wrocław – Milicz w dni robocze w porach „szkolno-pracowniczych” (odjazd z Milicza 05:18, dojazd do Wrocławia 07:33, łączony z pociągiem 76530 z Ostrowa Wielkopolskiego, odjazd z Wrocławia 15:12 w planie pociągu 67822 z Wrocławia, przyjazd do Milicza 17:01) i 1 parę w dni świąteczne w relacji Wrocław – Krotoszyn. Pociąg z Krotoszyna powinien kursować w planie pociągu 76820 do Wrocławia, a z powrotem z Wrocławia w planie pociągu 67821 opóźnionego o godzinę, tak by złapać skomunikowanie z pociągiem 79535 z Krotoszyna do Poznania, z rozszerzeniem terminu kursowania od poniedziałku do piątku i w niedziele i tu jest rola UMWW.

Linia kolejowa jeśli wierzyć zapewnieniom Zakładu Linii Kolejowych we Wrocławiu i Śląskiemu Rejonowi Inwestycji Kolejowych we Wrocławiu będzie remontowana od połowy 2017 do połowy 2018 roku i to częściowo. Wprowadzenie KKZ powinno być zatem odcinkowe na odcinku: Grabowno Wielkie – Milicz w przypadku remontu tego odcinka i kursowania pociągów od strony Krotoszyna celem zapewnienia komunikacji dla Milicza i tu jest rola zarówno UMWW jak i UMWD oraz Milicz – Krotoszyn – kursowanie cykliczne w takcie 1h w przypadku odbudowy MPO Bukowice Trzebnickie i odnowienia MPO Krośnice a także ST Milicz i budowy blokady liniowej a także podniesieniu prędkości do 120 km/h na obu odcinkach, najpierw na odcinku Wrocław – Milicz i 3-4 parach na odcinku stycznym Milicz – Krotoszyn.

*****

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krotoszyn.naszemiasto.pl Nasze Miasto