Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Demontują sieć trakcyjną na linii kolejowej nr 281 pod Zdunami [FOTO]

Wiesław Zdobylak
Specjalny pojazd szynowy demontujący sieć trakcyjna pod Zdunami
Specjalny pojazd szynowy demontujący sieć trakcyjna pod Zdunami Wiesław Zdobylak
Od kilku tygodni trwa demontaż starej sieci trakcyjnej linii kolejowej nr 281 Oleśnica–Krotoszyn–Chojnice na najbardziej zniszczonym odcinku od Milicza do Zdun. Specjalne pojazdy szynowe przystosowane do wykonania tego zadania pojawiają się w różnych miejscach, ostatnio w Zdunach i Cieszkowie. – Pracownicy firmy Torpol demontują obecnie sieć trakcyjną i remontują linię potrzeb nietrakcyjnych, a więc taką, która dostarcza prąd do urządzeń kolejowych, budynków stacyjnych i wyposażenia przejazdów kolejowych. Wkrótce rozpocznie się usuwanie starych słupów sieci trakcyjnej pochodzących jeszcze z końca lat osiemdziesiątych. Już w przyszłym tygodniu rozpocznie się przygotowywanie fundamentów pod nabijanie nowych stalowych słupów sieci trakcyjnej koloru szaroniebieskiego. Będzie do widowiskowe zajęcie z wykorzystaniem nowych maszyn, co z pewnością nie ujdzie uwadze mieszkańców powiatów krotoszyńskiego i milickiego. Wymiana słupów obejmie odcinek od Zdun aż do Wszewilek k. Milicza – powiedział nam kierownik budowy z firmy Torpol Jakub Hrycyk.

Wymieniono już 70 proc. podkładów kolejowych i szyn
Z uzyskanych przez nas informacji wynika, że do chwili obecnej kompleksowej wymiany starych drewnianych i betonowych podkładów kolejowych oraz stalowych szyn dokonano na ok. 70 proc. długości remontowanej linii ze Zdun do Grabowna Wielkiego. Nie uczyniono tego jednak “ciurkiem”: istnieje dużo wielokilometrowych kompleksowo wymienionych torowisk, np. w rejonie Zdun, ale w jedną całość zostaną spięte dopiero w marcu-kwietniu.
– Od połowy marca będzie-my oczyszczali już nawieziony na torowisko tłuczeń, dosypiemy też nowy wszędzie tam, gdzie będzie to konieczne. W wielu miejscach trwa jeszcze kopanie rowów przy torowisku i wymiana kabli. Gdzieniegdzie trzeba nadal stabilizować grunt pod torowiskiem, np. w rejonie Rakoniewic, choć trzeba przyznać, że większość prac w wąwozach oraz na nasypach kolejowych została już ukończona. Kolejnym etapem prac będzie regulowanie nowych torów, na których ułożyliśmy zgrzewane stalowe szyny. Torowiska trzeba po prostu wyrównać, tak by była zachowana ciągłość linii. Również i tutaj mamy wielokilometrowe gotowe odcinki, ale całość zostanie zrobiona dopiero za kilkanaście tygodni – takie zapewnienia padły z ust kier. Jakuba Hrycyka.

Powstaną nowe perony w kilku miejscowościach
Przy okazji kompleksowego remontu linii kolejowej nr 281, który pozwoli jeszcze w tym roku na rozwijanie przez pociągi osobowe prędkości nawet do 120 km/h, pojawiają się też wątki.
Najnowszym jest zapowiedź wyremontowania niemal wszystkich peronów. Na początku dokonane to zostanie na stacji kolejowej w Cieszkowie i Rakoniewicach.

+++

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krotoszyn.naszemiasto.pl Nasze Miasto