Co zamiast chleba? 12 zamienników pieczywa na diecie niskowęglowodanowej, ketogenicznej, paleo i bezglutenowej

Anna Rokicka-Żuk
Anna Rokicka-Żuk
Pieczywo to składnik często wykluczany w dietach odchudzających, jak również tych leczniczych. Zawiera bowiem nie tylko gluten – białko obecne w wielu rodzimych zbożach, które u sporej grupy osób wywołuje reakcje nietolerancji lub nadwrażliwości. Powodem do rezygnacji ze spożycia pieczywa jest też obecność w większości wyrobów dostępnych na rynku drożdży piekarniczych, które nie są wskazane dla wielu osób ze względów zdrowotnych. Zarówno w diecie bezglutenowej, jak i diecie bezdrożdżowej, można spożywać wypieki na zakwasie i dania z ziaren innych niż pszenica, żyto, orkisz czy jęczmień. Ze względu na wysoką zawartość węglowodanów (zwykle 14-18 g przy dawce ok. 100 kcal w kromce 40 g) tradycyjny chleb jest też na liście produktów zakazanych na dietach niskowęglowodanowych – wysokobiałkowej, wysokotłuszczowej, ketogenicznej oraz w stylu paleo, gdzie nie jada się ziaren bogatych w skrobię. Ograniczenie spożycia węglowodanów w diecie ułatwia chudnięcie – trzeba tylko pamiętać o sięganiu po inne źródła tego składnika, zapewniające go w skromniejszych ilościach (warzywa, owoce, nasiona roślin strączkowych, oleiste i pestki), a także po produkty bogate w wysokiej jakości białko. Wciąż można jednak jeść posiłki, które choć trochę zastępują te z wyrobami mącznymi. Sprawdź pomysły na 12 prostych zamienników chleba oraz zawartość węglowodanów i kalorii w każdej z naszych propozycji! Oleksandra Naumenko/123RF
Ograniczasz węglowodany? Unikasz w diecie glutenu? Jeśli nie wiesz, czym zastąpić pieczywo, mamy dla ciebie proste, zdrowe i smaczne rozwiązania!

Koronawirus groźny tylko w pomieszczeniach

Wideo

Materiał oryginalny: Co zamiast chleba? 12 zamienników pieczywa na diecie niskowęglowodanowej, ketogenicznej, paleo i bezglutenowej - Strona Zdrowia

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Karol

Trochę chleba i w ogóle węglowodanów nie zaszkodzi, aby wszystko z umiarem. Uważam, że należy jeść jakościowo, a nie ilościowo. Ja w swojej diecie uzupełniam braki witamin sokami własnej roboty wg. zaleceń terapiasokami.pl/gdzie-szukac-witamin. Takie soki szybko są wchłaniane przez organizm i świetnie poprawiają zdrowie. Jak się pofolgowało w jedzeniu, to trzeba to spalić (praca fizyczna, sport itp.) i wszystko będzie dobrze. Ograniczyć spożycie mięsa i słodyczy oraz używek.

Dodaj ogłoszenie