Budowa Zakładu Filtrów i Urządzeń Peryferyjnych MAHLE sp. z o. o. trwała 20 miesięcy. W nowym zakładzie będą produkowane moduły filtracyjne i urządzenia peryferyjne silnika, czyli chłodnice oleju, czy moduły filtrów oleju. Odbiorcami będą producenci samochodów osobnych, jak i ciężarowych na terenie całej Europy.
MAHLE w Krotoszynie to największa spółka produkcyjna na terenie Krotoszyna, a nowy zakład zwiększył obszar produkcyjny firmy o 10 tys. metrów kwadratowych, co stanowi dodatkowe 15 proc. Nowa inwestycja zapewni ok. 200 nowych miejsc pracy. Przedsiębiorstwo jest jednym z największych pracodawców w regionie i zatrudnia ok 3,2 tys. osób.
- Wraz z ukończeniem tej inwestycji MAHLE w Krotoszynie odnotuje rozszerzenie portfolio produktowego i wzmocni swoją konkurencyjność. Cieszymy się również, że wzrośnie znaczenie naszej firmy jako atrakcyjnego pracodawcy dla zachodnio-centralnej Polski - mówił podczas inauguracji dyrektor nowego zakładu Grzegorz Przybył.
Moduły filtracyjne mogą być zastosowane w przypadku samochodów z silnikami spalinowymi, jak i hybrydowymi. Z kolei nowoczesne linie produkcyjne zapewniają wysoki poziom robotyzacji i automatyzacji, dzięki czemu możliwe jest np. formowanie tworzyw sztucznych, lutowania próżniowego, czy tłoczenie aluminium na zimno. Trzy linie montażowe przeznaczone są na ostateczny montaż modułów filtracyjnych. W nowym zakładzie znajdzie się też pomieszczenie biurowe, zaplecza sanitarne i socjalne, stołówka oraz strefa relaksu dla pracowników.
Tylko w 2021 r. MAHLE wygenerowało sprzedaż w wysokości 11 mld €, a w ponad 30 krajach zatrudnia ponad 71 tys. pracowników w 160 lokalizacjach produkcyjnych i 12 głównych centrach badawczo-rozwojowych. Z kolei MAHLE Polska sp. z o. o. produkuje komponenty silnikowe, czyli zawory, wałki rozrządu, prowadnice zaworów, tłoki, tuleje cylindrowe oraz właśnie nowe moduły filtrujące. MAHLE Polska sp. z o. o. jest częścią Grupy MAHLE i posada zakłady produkcyjne w Krotoszynie i w Ostrowie Wielkopolskim. Posiada dodatkowo Centrum Badań i Rozwoju w Ostrowie Wielkopolskim oraz Centrum Usług Wspólnych we Wrocławiu.
Hasłem promocyjnym MAHLE zostało "We shape future mobility" (Kształtujemy mobilną przyszłość).
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?