Wymieniono już 70 proc. podkładów kolejowych i szyn
Z uzyskanych przez nas informacji wynika, że do chwili obecnej kompleksowej wymiany starych drewnianych i betonowych podkładów kolejowych oraz stalowych szyn dokonano na ok. 70 proc. długości remontowanej linii ze Zdun do Grabowna Wielkiego. Nie uczyniono tego jednak “ciurkiem”: istnieje dużo wielokilometrowych kompleksowo wymienionych torowisk, np. w rejonie Zdun, ale w jedną całość zostaną spięte dopiero w marcu-kwietniu.
– Od połowy marca będzie-my oczyszczali już nawieziony na torowisko tłuczeń, dosypiemy też nowy wszędzie tam, gdzie będzie to konieczne. W wielu miejscach trwa jeszcze kopanie rowów przy torowisku i wymiana kabli. Gdzieniegdzie trzeba nadal stabilizować grunt pod torowiskiem, np. w rejonie Rakoniewic, choć trzeba przyznać, że większość prac w wąwozach oraz na nasypach kolejowych została już ukończona. Kolejnym etapem prac będzie regulowanie nowych torów, na których ułożyliśmy zgrzewane stalowe szyny. Torowiska trzeba po prostu wyrównać, tak by była zachowana ciągłość linii. Również i tutaj mamy wielokilometrowe gotowe odcinki, ale całość zostanie zrobiona dopiero za kilkanaście tygodni – takie zapewnienia padły z ust kier. Jakuba Hrycyka.
Powstaną nowe perony w kilku miejscowościach
Przy okazji kompleksowego remontu linii kolejowej nr 281, który pozwoli jeszcze w tym roku na rozwijanie przez pociągi osobowe prędkości nawet do 120 km/h, pojawiają się też wątki.
Najnowszym jest zapowiedź wyremontowania niemal wszystkich peronów. Na początku dokonane to zostanie na stacji kolejowej w Cieszkowie i Rakoniewicach.
+++
13. Zlot Zabytkowych Volkswagenów w gminie Kowal
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?