Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wkrótce otwarcie linii nr 281. Pod Zdunami i Cieszkowem trwają ostatnie prace! [ZDJĘCIA]

Wiesław Zdobylak
Po ułożeniu nowych torów w okolicy Cieszkowa trwa zasypywanie ich tłuczniem kamiennym. Wkrótce pojawią się tam specjalne maszyny torowe, które zagęszczą tłuczeń i podniosą tory na odpowiednią wysokość
Po ułożeniu nowych torów w okolicy Cieszkowa trwa zasypywanie ich tłuczniem kamiennym. Wkrótce pojawią się tam specjalne maszyny torowe, które zagęszczą tłuczeń i podniosą tory na odpowiednią wysokość Wiesław Zdobylak
Na kilka tygodni przed otwarciem zmodernizowanej linii kolejowej nr 281 Krotoszyn–Wrocław większość ostatnich prac została przeniesiona na odcinek Zduny–Milicz. Firma ZRK DOM z Poznania ma wymienić nawierzchnię torową, przebudować trzy przejazdy kolejowe i wymienić niektóre słupy trakcyjne.

Umowę na modernizację wielkopolskie-go odcinka gruntownie przebudowywanej linii kolejowej nr 281 Krotoszyn–Wrocław spółka PKP PLK podpisała z Zakładem Robót Komunikacyjnych DOM Sp. z o.o. w Poznaniu w dniu 21 sierpnia.
– Zakres prac obejmuje wymianę na odcinku z Krotoszyna do Cieszkowie nawierzchni torowej, nawierzchni na trzech przejazdach kolejowo-drogowych (Konarzew, Perzyce, Zduny), zainstalowanie nowych urządzeń SSP (samoczynna sygnalizacja przejazdowa) na jednym z przejazdów oraz wymianę niektórych słupów trakcyjnych. Wykonanie tych prac pozwoli na podniesienie prędkości pociągów do 120 km/godz. oraz zwiększy poziom bezpieczeństwa – powiedział nam Bohdan Ząbek z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe SA.
Tymczasem na odcinku ze Zdun do Milicza mocno uwijają się robotnicy z firmy Torpol, która za ok. 139 mln zł wykonuje prace modernizacyjne na dolnośląskim odcinku linii, aż do Grabowna Wielkiego w pobliżu Oleśnicy.
– Na końcowym etapie prac jest odcinek z Milicza do Zdun. Ułożone są już tory, a obecnie trwa ich zasypywanie tłuczniem i profilowanie. W samym Miliczu gotowe są tory z rozjazdami. Niebawem mają się rozpocząć prace sieciowe na stacji Milicz. Nad torami zamontowane zostaną bramki sieci trakcyjnej. W pierwszej połowie października pojawić się mają specjalne maszyny torowe, które zagęszczą tłuczeń i podnoszą tory na odpowiednią wysokość – tak postęp prac opisał inż. Jakub Hrycyk z Torpolu.

+++

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krotoszyn.naszemiasto.pl Nasze Miasto