Pociąg SUM 312 jest samojezdną maszyną torową produkcji austriackiej firmy Plaser & Theurer zaprojektowaną do potokowej wymiany nawierzchni kolejowej. SUM w sposób ciągły dokonuje wymiany podkładów i szyn, która odbywa się w obrębie jego wnętrza. Maszyna wyposażona jest w specjalny zestaw mechanizmów wybierania oraz transportu materiałów, wśród których najważniejszą rolę spełniają główny zespół roboczy SWAL – odpowiedzialny za równoczesny demontaż i montaż podkładów i szyn oraz zestaw dwóch suwnic, które transportują stare i nowe podkłady pomiędzy zespołem roboczym a platformami będącymi częścią całości pociągu. W odróżnieniu od powszechnie stosowanych metod wymiany nawierzchni kolejowej automatyzacja czynności wykonywanych przez maszynę znacznie skraca czas realizacji zleconych prac oraz ogranicza do niezbędnego minimum liczbę potrzebnych pracowników.
Obecnie pociąg specjalny SUM 312 pracuje na odcinku linii kolejowej nr 281 ma odcinku od Krośnic (Police) do Bukowic Trzebnickich. Na pozostałych odcinkach pracują dwujezdne koparki. Bardzo poważne prace związane z kompletną przebudową torowiska i wałów ma miejsce przy wysypisku śmieci w Guzowicach k. Cieszkowa.
+++
Polskie myśliwce w powietrzu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?