Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

PKP PLK: Trwają jazdy próbne i rozpoznanie szlaku przez maszynistów na odcinku do Grabowna Wielkiego [ZDJĘCIA]

Wiesław Zdobylak
Od poniedziałku 11 marca 2019 roku 
na 40-kilometrowym odcinku linii kolejowej 281 między Krotoszynem a Grabownem Wielkim trwają jazdy testowe składu pasażerskiego i lokomotyw elektrycznych
Od poniedziałku 11 marca 2019 roku na 40-kilometrowym odcinku linii kolejowej 281 między Krotoszynem a Grabownem Wielkim trwają jazdy testowe składu pasażerskiego i lokomotyw elektrycznych M. Wieczorek/J. Łabuda/W. Zdobylak
Od poniedziałku 11 marca na odcinku linii kolejowej nr 281 od Grabowna Wielkiego do Krotoszyna trwają jazdy testowe pustego składu pasażerskiego Kolei Dolnośląskich typu EN57AKD-1937 oraz dwóch lokomotyw elektrycznych należących do spółki PKP Cargo i niemieckiej firmy transportowej HHLA. Pociągi towarowe wyjadą na tory w tym tygodniu, natomiast ruch pasażerski powróci w poniedziałek 25 marca.

Długo zapowiadane otwarcie odcinka zmodernizowanej linii kolejowej na odcinku Grabowno Wielkie–Milicz–Krotoszyn jest już faktem.
W poniedziałek 11 marca nastąpiło otwarcie linii dla pociągów towarowych, natomiast oficjalne otwarcie linii dla połączeń pasażerskich Krotoszyn–Wrocław nastąpi w poniedziałek 25 marca z udziałem prezesa zarządu PKP PLK, szefostwa Kolei Dolnośląskich oraz prominentnych członków zarządów Województwa Wielkopolskiego i Województwa Dolnośląskiego.

Remont linii kosztował 155 mln zł
Remont linii kolejowej nr 281 na odcinku od Grabowna Wielkiego przez Milicz do Krotoszyna trwał półtorej roku, od września 2017 r. do marca 2019 r. i kosztował 155 mln zł. Prace wykonywała poznańska firma Torpol.
Modernizacja linii polegała na wymianie torowiska, wykonaniu nowej sieci trakcyjnej oraz przebudowie wiaduktów, peronów i przystanków na stacjach: Grabowno Wielkie, Bukowice Trzebnickie, Krośnice, Milicz, Wierzchowice, Rakoniewice Milickie i Cieszków. Odnowione perony wyposażono w wiaty, ogrodzenia, tablice informacyjne oraz oświetlenie oraz miejsca i podjazdy dla osób niepełnosprawnych.
Przebudowane zostały również przejazdy kolejowe, których na trasie jest aż 19. Wszystkie mają nową nawierzchnię drogową i nowe oświetlenie. Z kolei na 12 przejazdach zamontowano nowe urządzenia zabezpieczające i kamery (tak jest np. na przejeździe kolejowym w Cieszkowie w ciągu drogi krajowej nr 15.

Jazdy testowe pustego składu osobowego i lokomotyw
Zgodnie z zapowiedziami, już w poniedziałek 11 marca zmodernizowana linia została otwarta dla ruchu towarowego. W tej chwili pociągi towarowe jeszcze nie jeżdżą, choć spodziewać się ich można na torach już w tym tygodniu.
Wcześniej, w ubiegłym tygodniu, wykonywano jazdy próbne, mające na celu sprawdzenie przewodów trakcyjnych i urządzeń sterujących, przeprowadzano również tzw. rozpoznanie szlaku, szczególnie ważne dla maszynistów pociągów towarowych, którzy muszą wiedzieć, gdzie się znajdują i jak wyglądają wniesienia, spadki i łuki na trasie.
Jazdy próbne i rozpoznanie szlaku prowadził pusty skład osobowy Kolei Dolnośląskich oraz lokomotywy elektryczne spółki PKP Cargo oraz niemieckiej firmy transportowej Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA).
Po przebiegu jazd próbnych można wywnioskować, że mieszkańcy Krotoszyna i regionu do stolicy Dolnego Śląska podróżować będą 5-członowym pojazdem EN57AKD-1937, mogącym jednorazowo zabrać w podróż aż 184 osoby na miejscach siedzących. Pociąg jest klimatyzowany i posiada automatyczne drzwi.

+++

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krotoszyn.naszemiasto.pl Nasze Miasto