Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Na linii kolejowej nr 281 trwa wymiana tłucznia kamiennego i remonty mostów [ZDJĘCIA]

Wiesław Zdobylak
Prace remontowe na linii kolejowej nr 281 Oleśnica-Milicz-Krotoszyn weszły na kolejny etap zaawansowania. W chwili obecnej korytowany jest tor szlakowy na stacji w Miliczu, budowany jest peron na przystanku osobowym w Cieszkowie, a na pewnych odcinkach wymieniany jest tłuczeń kamienny.

Wraz z początkiem lata znacznemu przyspieszeniu uległy prace przy modernizacji linii kolejowej nr 281 Oleśnica–Milicz–Krotoszyn.
Prace mają na celu przywrócenie ruchu towarowego i osobowego na tej ważnej linii kolejowej oraz przywrócenie prędkości rozkładowej pociągów w granicach od 80 do 120 km/h.
Jak już informowaliśmy, docelowo na tej ważnej i najkrótszej magistrali z Górnego Śląska i Czech do zespołu portów Szczecin–Świnoujście oraz do Trójmiasta prowadzone będą ponadnormatywne składy towarowe, natomiast połączenia osobowe będą się składać z 6 par pociągów w dni robocze, 4 par w soboty i 5 par w niedziele.

Przebudowa stacji i przystanków
Najbardziej spektakularnie wyglądają obecnie prace przy przebudowie stacji kolejowej w Miliczu. Główny tor szlakowy został całkowicie rozebrany i wykorytowany na głębokość co najmniej 1,5 metra. Teraz zostanie on utwardzony odpowiednią podsypką i warstwami stabilizacyjnymi, na których położone zostaną no-we podkłady betonowe, szyny i wysypany zostanie tłuczeń. Długość remontowanego torowiska to ok. 300 metrów.
Trwają wciąż prace przy przebudowie przystanku osobowym w Cieszkowie. Na krawędzi torowiska stawiane są betonowe wysokie krawężniki, poprawiane jest też torowisko.
Według podanych przez wójta Cieszkowa informacji wkrótce ma zostać zamknięty niestrzeżony przejazd kolejowy przy ul. Polnej prowadzącej w kierunku Sędraszyc. Wszystkie osoby zainteresowane dalszym korzystaniem z przejazdu, np. celem dojazdu do pól, muszą się zgłosić do Urzędu Gminy, a następnie podpisać umowę z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Ostrowie Wielkopolskim na dalsze korzystanie z przejazdu kategorii F, czyli użytku niepublicznego. Jego szlabany ze względu na bezpieczeństwo przejeżdżających z dużą prędkością pociągów będą na stałe opuszczone, z wyjątkiem sytuacji, kiedy osoby mające podpisaną umowę będą chciały go pokonać o ściśle określonych porach.
Prawdopodobnie w najbliższym czasie podobny los spotka użytkowników niestrzeżonego przejazdu kolejowego w Perzycach w gminie Zduny.

Wzmacniają mosty i nasypy na szlaku
Bardzo widowiskowo prezentują się też prace na przeprawach na szlaku kolejowym.
Jako pierwszy i to kilka lat temu modernizowany był kluczowy most na rzece Barycz, tzw. Pięć Mostów. Teraz odnawiane i wzmacniane są mosty nad Młynówką i jedną z jej odnóg. Nasypy na przyczółkach są wzmacniane i formowane na nowo, nawożony jest tłuczeń kamienny, budowane są też systemy odwodnienia.
Z powodzeniem zakończył się natomiast remont wiaduktu w Sławoszowicach, na dojeździe do stacji Milicz.

+++

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krotoszyn.naszemiasto.pl Nasze Miasto