Na linii kolejowej nr 281 trwa wymiana tłucznia kamiennego i remonty mostów [ZDJĘCIA]

Prace remontowe na linii kolejowej nr 281 Oleśnica-Milicz-Krotoszyn weszły na kolejny etap zaawansowania. W chwili obecnej korytowany jest tor szlakowy na stacji w Miliczu, budowany jest peron na przystanku osobowym w Cieszkowie, a na pewnych odcinkach wymieniany jest tłuczeń kamienny.

Wraz z początkiem lata znacznemu przyspieszeniu uległy prace przy modernizacji linii kolejowej nr 281 Oleśnica–Milicz–Krotoszyn.
Prace mają na celu przywrócenie ruchu towarowego i osobowego na tej ważnej linii kolejowej oraz przywrócenie prędkości rozkładowej pociągów w granicach od 80 do 120 km/h.
Jak już informowaliśmy, docelowo na tej ważnej i najkrótszej magistrali z Górnego Śląska i Czech do zespołu portów Szczecin–Świnoujście oraz do Trójmiasta prowadzone będą ponadnormatywne składy towarowe, natomiast połączenia osobowe będą się składać z 6 par pociągów w dni robocze, 4 par w soboty i 5 par w niedziele.

Przebudowa stacji i przystanków
Najbardziej spektakularnie wyglądają obecnie prace przy przebudowie stacji kolejowej w Miliczu. Główny tor szlakowy został całkowicie rozebrany i wykorytowany na głębokość co najmniej 1,5 metra. Teraz zostanie on utwardzony odpowiednią podsypką i warstwami stabilizacyjnymi, na których położone zostaną no-we podkłady betonowe, szyny i wysypany zostanie tłuczeń. Długość remontowanego torowiska to ok. 300 metrów.
Trwają wciąż prace przy przebudowie przystanku osobowym w Cieszkowie. Na krawędzi torowiska stawiane są betonowe wysokie krawężniki, poprawiane jest też torowisko.
Według podanych przez wójta Cieszkowa informacji wkrótce ma zostać zamknięty niestrzeżony przejazd kolejowy przy ul. Polnej prowadzącej w kierunku Sędraszyc. Wszystkie osoby zainteresowane dalszym korzystaniem z przejazdu, np. celem dojazdu do pól, muszą się zgłosić do Urzędu Gminy, a następnie podpisać umowę z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Ostrowie Wielkopolskim na dalsze korzystanie z przejazdu kategorii F, czyli użytku niepublicznego. Jego szlabany ze względu na bezpieczeństwo przejeżdżających z dużą prędkością pociągów będą na stałe opuszczone, z wyjątkiem sytuacji, kiedy osoby mające podpisaną umowę będą chciały go pokonać o ściśle określonych porach.
Prawdopodobnie w najbliższym czasie podobny los spotka użytkowników niestrzeżonego przejazdu kolejowego w Perzycach w gminie Zduny.

Wzmacniają mosty i nasypy na szlaku
Bardzo widowiskowo prezentują się też prace na przeprawach na szlaku kolejowym.
Jako pierwszy i to kilka lat temu modernizowany był kluczowy most na rzece Barycz, tzw. Pięć Mostów. Teraz odnawiane i wzmacniane są mosty nad Młynówką i jedną z jej odnóg. Nasypy na przyczółkach są wzmacniane i formowane na nowo, nawożony jest tłuczeń kamienny, budowane są też systemy odwodnienia.
Z powodzeniem zakończył się natomiast remont wiaduktu w Sławoszowicach, na dojeździe do stacji Milicz.

+++

Wideo

Wiesław Zdobylak

Więcej na temat:

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, wyłącz Adblock na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3